Nota Kaki

Assalamualaikum....

cuti semester dah nak habis. as usual tiap kali nak balik U, mesti rase berat hati. 20 tahun serupa prangai budak form 1 baru nak masuk hostel. mungkin sebab dah biase duduk rumah kan tiap hari jumpe family so bile nak jauh tu macam berat hati sikit.

tak sampai sepuluh hari aku officially jadi part 5 course Sains Komputer di UiTM Jasin aka my final semester for diploma. taktau nak sedih ke gembira sebab lepas habis diploma dah tak jumpe classmate semue dah.


kadang rase macam tak sabar sangat nak habis diploma. sebab dulu penah rase fed up dengan life kat Lendu, fed up dengan kengkawan. tapi ada mase mase die rase gembira sampai sedih bila fikir dah tak dengar lawak hambar memasing, lagi lagi malin hahahaha

kalau diikutkan memang banyak sangat bende manis kat Lendu, sama lah macam kenangan pahit. hobi aku kat Lendu dulu memang nangis manjang hahaha, serious tak tipu. sebab terlampau banyak sangat bende yang jadi sampai aku jadi tak tahan.

bak kata orang memaafkan memang senang tapi bukan melupakan. sampai ade satu malam tu semue bende yang dah jadi asyik rewind dalam otak. lagi lagi aku ni jenis banyak fikir. so kalau satu bende dah ganggu kepale otak, bende bende dulu semua dicampak balik oleh setan supaya dendam dulu datang dan perasaan benci tu disemat dalam hati untuk org tertentu.


takde lah dendam sebenarnya haha. tapi faham faham je lah kalau kemarahan dulu datang habis semua nak dimaki nye hahaha. then malam tu jugak aku wassep dila cakap aku teringat semua bende sambil menangis kah kah. then dila nasihat cakap yang kite tak boleh nak pakse diri kita lupa bende dulu.

mungkin memang dah kebiasaan aku kalau nangis, aku terus okay. so lepas nangis segala kebencian tu hilang balik. sama macam dulu time aku tau pasal something dila bgitau, gila gila punye aku nangis habis hingus tak dapat disedut balik, meleleh leleh hahaha. haha lepas nangis aku okay sikit.

"you can't have a rainbow without a little rain"

lama lama aku cube baiki balik jahat yang aku buat dulu hahaha. aku stop jadi seorang yang sarcastic because sarcasm is not good and aku mintak maaf dengan certain people yang aku rase bersalah gila kaw kaw. kalau "maaf" aku tu dijadikan joke......takpelah.

Alhamdulillah, everything is well so far termasuk lelaki yang aku sayang hahaha. even for friends only :) btw, thanks to sesiapa yang pernah ada waktu aku susah dulu. bukan aku lupa, tapi aku membalas bende baik yang korang pernah buat dulu dengan cara lain.

k lah panjang sangat dah ni haha. aku tak dilahirkan dengan bakat sastera so penulisan aku memang membosankan. kbye.


terima kaseh daun keladi

0 bunga bunga cinta: