Tanda Mati


Alhamdulillah, harini tergerak hati aku nak share sesuatu.

baru je tadi aku tengok anje tweet satu persatu tanda tanda kematian hampir tiba. katanya dari Ustaz Akhil Hayy. kalau ade yang taktau tanda tanda mati tu macam mne boleh la search google.

 sejujurnya, aku takut sikit bile cakap pasal tanda mati ni. sebab aku sendiri pernah rasa denyut denyut semue tu. Allah je tau macam mne takutnye aku waktu tu. menangis pon ade. ye lah, sape yang tak takut. amal aku belum cukup untuk bertemu Allah.

takut punye takut sampai malam tak dapat tidur. bayangkan lah macam mane aku nak tidur. sepanjang masa aku terfikir macam mana rasanya mati tu. Ya Allah, tak tau nak cakap macam mane lagi. sampai aku sanggup tgglkan orang yg aku sayang sebab aku rasa yang aku dah nak mati. aku cume cerite dekat orang terdekat je pasal bende yang aku rasa ni.

memandangkan aku ni kaki internet, aku pon search pasal ni. kebanyakan ustaz kata tanda tanda tu semua tidak boleh dipercayai. sebab takda dalil yang sah plus ramai sebenarnye yang penah rase denyut denyut semue tu. Alhamdulillah, hidup sampai sekarang.

kadang kadang ada yang anxiety terlebih sampai rasa benda denyut denyut tu. mungkin tu permainan psikologi. kalau terlampau fikir, mungkin boleh jadi macam tu. cakap la kat mane, satu badan aku penah denyut. hmm takot wei :/ ape ape pon mungkin ni peringatan dari Allah supaya aku sentiase ingat mati sebab aku ni memang terlebih lalai dengan duniawi.

aku pon pernah badan menggigil. bila jumpe doktor, doktor cakap badan aku kurang ape tah sampai aku sendiri lupe. then doktor bagi ubat multivitamin. Alhamdulillah, kurang dah gigil badan tu.

aku ade call amai & ibu nangis nangis cerite semue yang aku prnah rasa semue tu. dan kebanyakan orang yang rase denyut denyut tu kebanyakannya mesti ade apa apa means gangguan. and me too. aku dalam proses nak pergi berubat.

moga dipermudahkan urusan ini Ya Allah.



terima kaseh daun keladi

0 bunga bunga cinta: